reede, 1. september 2017

Palju Teadmistepäeva!

Head algust!
Niisiis on käes teadmistepäev. Lugesin, millised emotsioonid mind eelmisel aastal samal ajal valdasid. Tuleb välja, et midagi püsib ka ajas muutumatuna. Isegi mõtted on sarnased. Igavene õppimispisik ilmselt ka. Ilmselt on õnneks läinud, et keegi seda pikal teel ära pole tapnud või siis nn väljaravinud.

Täna end õpetajatoolilt vaadates on mu suurim soov, et inimesed teadmiste omandamise rõõmu ja avatud meelt endas ära ei laseks tappa. See on üks põhjus, miks ma pidevalt uurin, mida uut pakutakse õpetamismetoodikas. Jah, ma ei panusta väikeste inimeste arengusse, kuid ma teen seda täiskasvanute maailmas, kus õpilase vanus jääb 18. ja 58. aasta vahele. Mhmh. Avatud koolitused on teine teema.  

Auditooriumites on iga aastaga rohkem kõrgharidusega inimesi, kes kutset tulevad omandama. See on eriti äge. Akadeemilise kõrgaharidusmaastikuga jätsin hüvasti üle-eelmisel aastal. Vahel käin mõnda praktikumi või seminari andmas, kuid loengutepidamise ja juhendamise lõpetasin ära. Häid teoreetikuid on meil piisavalt ja mulle meeldib nn päriselu osa rohkem.

Tegelikult pole ma täiskohaga ja koosseisuline õpetaja, kuigi eelmisel aastal oli koormus küll pea sama. Kuid ma endiselt ei kuulu ühegi kooli  koosseisu ja mul on endiselt Kliendid, kelle tellimusi ma täidan. Sellel suvel tuli mõte, et vähendan Klientide osa oma tööde portfoolios ja suurendan õpetamise osa. Põhjus lihtne – uus eriala, mille ettevalmistamisega alustasin eelmisel kevadel. Elu kummaliste keerdkäikude tõttu olen selle ettevalmistega seotud rohkem, kui planeerisin, kuid minu jaoks on oluline eesmärk.

Ilm läks ka päikesepaisteliseks. Tore, kui alles kooliteed alustavatel lastel päris-päris esimene koolipäev on päikseline. Sain täna ka oma vanadelt tudengitelt ja õpilastelt soojade sõnadega meile kooli-aasta alguse puhul. Kuidagi on nii kujunenud, et õpilased, kes ammu on lõpetanud, saadavad ikka häid soove pühade puhul. Teeb südame soojaks ja nagu ma ikka ütlen, et häid sõnu, mõtteid ja soove ei saa kunagi küllalt.


Soovin ka Lugejale palju Head sel teadmistepäeval!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...