reede, 11. august 2017

Looderdamisest ja millega lõppeb ebapädev teenindus?

Millest koosneb teenus?
Looderdamine on üks ülimat pingutust nõudev tegevus. Kui mittemidagitegemiseks ei ole võimalust, siis tundub see ulmeliselt mõnus olevat. Kui aga võtta selleks aeg ja siis kohe sügavuti selle tegemisega minna, siis ööpäev on juba üsna kurnav. Just kogesin... tegelikult oli algus väga mõnus. Juba pilvede vaatlemine sobiva muusika saatel annab sisemise rahu. Kui see kultusteadmine – aega ei ole – olemisest lahti harutada, siis muutub maailm oluliselt avaramaks ja värvilisemaks, st näed oluliselt rohkem. Kummaline, kas pole?

Aju ja näpud hakkasid sügelema vaikselt juba eile. Täna ärgates toimis tavapärane rutiin nii loomulikult, et ühtegi painet ega erandisoovi ei tekkinudki. Olen aegade jooksul ka ennem täheldanud, et kui loomulikus ja omases rütmis toimetada, siis on eesmärgini jõudmine palju ressursisäästlikum ja tulemus kvaliteetsem.

Mu letargilisse olemisse sõitis sisse pisuke ja ebameeldiv nägelemine telko, ehk siis sideoperaatoriga. Kuna üks lastest tuiskas põhjalasse, siis ennem minekut palusin hinnapakkumisi olemasolevatelt teenusepakkujatelt, et rahakoti jaoks soodsaim valik teha.

Mingil põhjusel on mu järeltulijate tehnikavidinad kahe erineva telko teenuseid kasutamas. Korra aasta-paari jooksul teen järelpärimisi pakettide osas. Sedakorda siis tingisid olud vajaduse.

Lepingupartner, kelle juures soovisin paketivahetust teha, tegi sobivale paketile nn letihinnast soodsama pakkumise. Uurisin siis ütlasi, et kui teine number ka neile üle tuua, et siis millised on pakkumised. Selgus, et tulemus oli ülipositiivne (ehk siis teenuse maksumus), võrreldes sellega, mida teise telko juures maksan.

Tegime siis kokkuleppe, et muudan olemasoleva numbri paketti, kasutades pakutud nn sõbrahinda ja toon teise numbri ka nende juurde. Muidugi ärkas sellepeale teenuseosutaja, kelle juurest ma numbrit üle tuua soovisin ja peale läbirääkimisi oldi nõus pakkuma senisest pea kolm korda odavamat teenust, kusjuures teenuse sisu jäi samaks. Ratsionalist minus võitis ja võtsin pakkumise vastu, ehk siis kavandatav ületoodav number jäi nende juurde, kus ma juba olin.

Olin rahul. Sain olemasoleva ühe teenuse tasu vähendatud pea kolmekordselt  ja teise juures uue paketi ka veerandi võrra odavamalt. Aga jõulud ei olnud veel käes.

Paketivahetanud telko saatis mulle solvunud toonis meili ja teatas, et kuna numbrit üle ei toodud, siis nemad minule vahetatud paketisoodustust ei rakenda. Mul läksid silmad lugedes paar numbrit suuremaks, et kuidas palun? Olen numbriliikumise võimaluse avanedes kord aasta-paari jooksul ikka hinnapäringuid teinud ja telkode vahel oma numbreid liigutanud, kuid midagi sellist polnud ennem kohanud.

Et nagu kuidas palun? Allkirjastasinn lepingu ja siis kui teenusepakkujale sobivat täiendust ei tule, siis keeldub ta ka sellest kokkuleppest, mis sõlmitud on, samas rakendatakse uus pakett nn letihinnaga? Kusjuures paketivahetamise meilis oli viimane lause, et selle pakkumisega ei kaasne mingeid muid siduvaid kohustusi. Oleks olnud tingimus selline, et kui toon teenusepakkujale juurde ühe numbri, siis saan soodustuse letihinnast. Sellisel juhul oleks käitumine olnud mõistetav. Aga olukorras, kus ma lihtsalt ühe tegevusega üritasin kahe erineva pakkumisega kokkulepeid saavutada?

Minu mõõt igatahes sai täis ja pöördusin telko poole, kelle juurest ma numbrit üle tuua katsetasin ja palusin pakkumist hoopis teise numbri neile ületoomiseks. Sain soodsa ja hea tulemuse. Arvate, et sellega lugu sai otsa? Oi, ei. Seejärel helistas paketti ühepoolselt muutnud teenuseosutaja ja uuris, et miks ma numbrit tahan üle viia. Selgitasin kannatlikult, kuidas sellise olukorrani jõudsin ja millised on põhjused.

Sellepeale oli väike vaikuseminut, aga klienditeenindaja tõelise professionaalina ei olnud veel alla andnud, et kui me teeme Teile veel parema pakkumise, siis kas jääte meile edasi? Mina selle peale vastasin, et kuna ma enam Teie poolt pakutud kokkuleppeid usaldada ei saa, siis just praegu kaotasite ühe pikaaegse kliendi.

Mõtteainest igatahes jagus. Kuidas ühe ja sama teenuseosutaja klienditeenindajad käituvad nii erinevalt, et Kliendi jaoks tekib küsimus, kas neil on ikka sama tööandja? Minu, kui Kliendi, jaoks ei ole vahet, kas ma suhtlen nn letiklienditeenindajaga, kelle volitused on väiksemad või selle teenindajaga, kelle volitused on suuremad. Tulemuseks jääb teenuseosutaja kui selline halba valgusesse, mitte teenindaja A või B.

Eriti kummastav oli kogeda, kui teenuseosutaja hakkab käituma nagu patroneeriv lapsevanem ning kasutama demagoogilisi võtteid. Ütlesin, et kuna meie vahel ei ole perekondlikke sidemeid, vaid tegemist on puhtalt ostu-müügi suhtega, siis ma teen valikud ratsionaalselt, st see on minu raha, mille kättesaamiseks peavad nemad mulle näitama, et nad seda väärivad, mitte vastupidi.


Vot selline episood sumedast suvest. Nautige põhjamaist sumedat suvelõppu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...