kolmapäev, 31. august 2016

Lähenevast Teadmistepäevast

Kohe-kohe on Esimene september. Kuna olen endiselt vahetult ja lähedalt seotud hariduseteemaga, siis ei jäta mind homne päev kuidagi emotsioonituks. Kunagi naerdes küsisin, et kas ma tõesti olen nii kehv õpilane olnud, et pean põhiharidust neli korda omandama?

Aga kes siis veel lapsi toetab, kui mitte lapsevanem? Ma ei ole oma laste eest asju ära teinud (va erandkordadel), vaid pigem aidanud neil aru saada, miks ühte või test asja vaja on ja just NII vaja ära teha on. Ja seda kuni ülikooli lõpetamiseni välja. Olen olnud oma laste koolides sage külaline, kes esitas küsimusi   õpetamismeetodite ja vajaduste kohta. Arvan, et laste koolitöös osalemise tulemusel ei ole nad õppimiselusti ära kaotanud hoolimata mõne pedagoogi panusest.

Loov õpetamine on omaette teema. Tänases IKT kiiresti muutuvas maailmas on võimalus igat ainet ultima mõnusalt ja põnevalt edasi anda ning tundides olemine ei peaks olema täna enam vaev ja faktide pähetuupimine. Ja pole vahet, kas tegemist on algkoolilapse või tudengiga.  

Väljakutse on siin pigem õpetajatel, sest õpilased pole valmis autoritaarselt läbiviidavas tunnis osalema. Tänapäeva laste/noorte mõttemustrid ja loogika on hoopis teine kui paari varasema põlvkonna omad. Olen korduvalt kuulnud õpetajaid väljendamas pahameelt, et nad on pandud näitlejatega ühte paati ja nende tööd hinnatakse nagu etendusi. Aga kantslijutlustajatest õpetajate aeg on möödas. Tänapäeval on Õpetaja samasugune protsessiosaline nagu Õppija, ehk siis pole õige neid osapooli vastandada.

Kunagi, kui lapsed alles õppisid tähti tundma, hiljem lugemist ning kirjutamist, siis ühendasin ristsõnade lahendamise laste õpetamisega. Mulle on ristsõnade lahendamine alati meeldinud. Lapsed jällegi pidid õppima lugemist ja kirjutamist. Ma siis jätsin lahenduse kirjutamise nendele. Laste oskuste kasvades ostsin ka lastele mõeldud ristsõnu. Nii optimeerisin mitu asja korraga – mina sain lahendada ristsõnu ja lapsed õppisid alguses tähti tundma, siis lugema/kirjutama ning lisaks omandasid teadmisi. Hiljem oli neil raudselt paljudes ainetundides kergem.

Head lähenevat tarkusepäeva ja Head Loovat Lähenemist!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...