Hommikuti on õhus
sügist. Minu jaoks on sügises kadumise lõhn, selline tiba niiske, karge ja
samas mitmemõõtmeline ning mõtlemapanev. Tekib tahtmine tagasi vaadata ja
uinutav on ka. Kevadine hommik on äratav, ergutav ja edasisuunav. Teadmistepäev
pole enam kaugel.
Suvetöölt
täistempo rajale jõudmiseks on veel natuke aega ja sisseelamiseks käisin
kahepäevasel andragoogika koolitusel. Mõtlemapanev, huvitav, hea. Koolituse
eesmärk pole ainult teadmisi anda, vaid ka vaimu üles äratada, fookust muuta,
uusi võimalusi näha ja oluline osa ka kaasõppijatel. Meil vedas tervikuga.
Erinevad inimesed, kes on avatud võimalustele ja kelle laused ei alanud
negatsiooniga. Olustik oli loov ja toetav, mitte kaitsev ja materdav.
Eile kojujõudes
oli pea kaks numbrit suurem. Mõtlesin, et lasen emotsioonidel ja infol settida
ning olesklen niisama. Kuna kaks päeva olin välismaailma jaoks peaagu kadunud,
st keskendusin täielikult need kaks päeva vaid sellele üritusele ja sellele
teemale, siis tundus nagu oleks teisest reaalsusest naasnud. Mis omamoodi on ka
tõde.
Kui mul on plaan
sellistel üritustel osaleda, siis ma juba ennetavalt teen oma ajaplaanis
ümberkorraldused, sh teavitan, et mind
paar päeva nn levis pole ja kontakteerumine välise reaalsusega on erand.
Vajan uue info ja kogemuse omandamiseks täit tähelepanu. Peale üritust vajan ka
aega nn seedimiseks, ehk järelduste tegemiseks ja endas nn teemale punkti
panemiseks.
Analoogselt
käitun ka siis, kui ise loenguid pean või muudel üritustel käin. Ma keskendun
sellele konkreetsele olemisele. Eks see ole ka tavapärases argiolemises nii,
kuid siis ei kesta see üks tegevus tervet päeva, vaid osa sellest ja neid
nn ümberlülitusi ei teadvusta nii
selgelt. Tänapäeval on trendikas kasutada väljendit – olla kohal. Aitab
paremini keskenduda, omandada, vahendada ning edasi anda.
Mida aeg edasi,
seda rohkem jõuan mõtteni, et kui erinevaid meetodeid erineva vaatenurga alt
vaadelda, tiba modifitseerida ning uude konteksti asetada, siis on kasutusalad
pea piiramatud. Nt õpetamismeetodid. Kui võtta näitena juhitud õppmismeetod,
ehk sokraatlik dialoog. Lühidalt on mõte selles, et anda Õppijale võimalus
teadmised omandada läbi aktiivse osaluse ja kaasatuse, ehk siis läbi dialoogi
omandada teadmised sujuvalt, mugavalt ja sobivas tempos.
Sama edukalt
õppetegevusele saab seda meetodit rakendada nt turunduses. Võtad toote,
mida müüa soovid ja asud potensiaalse Kliendiga
dialoogi. Esimesel puhul omandab Õppija uue teadmise, muutudes protsessis endale
ise juhitud Õpetajaks ja seeläbi omandades uue teadmise mugavalt ja enda jaoks
sobival moel. Teisel juhul ostab Klient toote, muutudes protsessis ise Müüjaks
ja müüb endale ise selle toote maha või otsustab, et see pole tema jaoks.
Ehk siis maailm
muutub aina värvilisemaks ja võimaluserohkemaks, kui uued teadmised
kombineerida olemasolevate teadmiste ja kogemustega. Kirjutasin eelmise aasta
augustikuu postitustes Pool
sajandit ja Pool
sajandit vol 2, et minu arust muutub maailm elades pidevalt laiemaks ja
võimalusterohkemaks.
Head
Leidmisrõõmu!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar