omas mullis |
Lugesin üle mitme
aja uudiste pealkirju ja uudiseid justkui polegi. Portaalides kolab ringi
tühjus. Tuline arvamuste vahetamine käib seeliku ja naiseksolemise teemal. Sport ja õnnetused ja kurjamid maailma eri
nurkades ja karjakaupa soovitusi mida kõike saab õigesti tehes või tegemata
jättes saavutada.
Seeliku- ja
naiseksolemise kemplemise kohalt ei saagi aru, miks nii tuliseks on
teemaarendus muutunud. Tekkis küsimus, et mis selle inimese peas toimus, kes
sellise nõudmisega välja tuli. Kuidas tuleb haridusasutus juht selle peale, kes
mida kandma peab või kas uneajal laps tohib tualetis käia või mitte? Seda
viimast osa lugesin ühest blogist ja see pani mõtlema nõukaja Makarenko
kasvatusmeetoditest.
Meenus lugu, kui
mu Suur Laps lasteaias veel käis. Lasteaias otsustas üks kasvataja oma elu
mugavamaks teha ja teatas lastevanematele, et lapsed ei tohi lõunaune ajal
kaisuloomasid voodisse kaasa võtta. Olgu lapsevanemad head ja ärgu neid
kaisuloomi lasteaeda kaasa võtku. Põhjus oli seisnenud selles, et lapsed ei jää
magama ja muudkui sosistavad ning pärast ei saa õigel ajal silmi lahti. Lapsed
olid kõik vanuses 5 ja peale.
Ühel õhtul
Lapsele järele minnes teatas Kasvataja, et mul on kasvatamatu Laps ja ma pean
temaga tõsiselt tegelema. Uurisin Kasvataja käest, et milles see kasvatamatus
seisneb. Selgus, et üks lastest oli nihverdanud oma kaisulooma une ajaks
voodisse. Kasvataja hakkas korda jalule seadma ja tiris lapse käes olevat kaisulooma
ning loomulikult see laps hakkas kõva häälega nutma. Selle peale oli minu laps
kõva häälega üle toa teatanud, et Kasvatajal pole moraalset õigust võõrast last
lüüa. Tulemuseks rivistati mind õhtul üles kui lapsevanemat, kes last kasvatada
ei oska. Seejärel pidasime Kasvatajaga maha arutelu pedagoogilistel teemadel ja
käisin järgmisel päeval ka juhataja juures lasteaia kasvatusmeetodeid arutamas.
Lugu lõppes sellega, et lapsed said oma kaisuloomad lõunaune ajaks kenasti
kaissu jälle võtta.
See
seelikukandmise kohustamise lugu tekitas minus neid samu küsimusi, mida
esitasin nii kasvatajale kui juhatajale üle kahekümne aasta tagasi, et
kuskohast võtavad nemad õiguse selliste
korralduste andmiseks? Kas see muudab teenuse osutamise kuidagi
kvaliteetsemaks? Kas nende eesmärk ei ole turvalise ja ohutu keskkonna loomine
ning hariduse andmine sellel ajal, kui lapsed nende juures on? Miks nad
sekkuvad kohustamise vormis neisse teemadesse, milleks neil voli pole?
Samahästi võiks
ju lapsevanemad kohustada õpetajaid ja kasvatajaid kandma nt punaseid dresse,
sest siis kõik lapsed orienteeruvad kiiresti, kui neil õpetajat või kasvatajat
vaja on või peavad kandma lühikest soengut, sest võib olla mõnele lapsevanemale
jätab lahtise pikkade juuste kandmise lohaka või kasvatamatu mulje jnejne.
Mis veel mõtlema
pani, on see, et kui pedagoogilise erihariduse saanud inimesed meie tulevikuga
nii ringi käivad, siis jääb üle ainult pöidlaid hoida, et neis haridusasutustes
viibimise ajal tehtud ajupesu meie lastesse parandamatuid tagajärgi ei tekita.
Lapsed veedavad neis asutustes suurema osa oma päevast seni, kuni vanemad
töörindel rabavad. Ajuti taban end
mõttelt, et kui hea on see, et mu lapsed on juba suureks saanud. Ma ei
suudaks oma lastele iialgi selgeks teha, miks nad peaksid ainult seelikuid
kandma, ilma kaisuloomadeta lõunaund magama või tualetis käimine peaks toimuma
mitte vajaduse, vaid kasvataja kehtestatud ajakava kohaselt.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar