Kus on see kandik? |
Tühjast kohast
tekib ainult Suur Pauk, aga ka see ei pruugi tõde olla. Alustasin päeva Mihkel
Kunnuse arvamuslooga
Eesti Ekspressis: Loll mõtleb oma peaga, tark teiste omadega. Kirjutatu haakus
hiljutiste mõtetega kasvatuse, hariduse ja harjumuste kohta. Eile pidasin
loenguid ka, nii et foonil olevale emotsioonidele tuli värve ja tihedust
juurde. Lisaks mõned postitused, mida eile lugesin. Otseselt haakus postitus,
milles lahati tahtmise ja viitsimatuse osa õppeprotsessis.
Igavene
mõttearendus, millega aeg-ajalt avastan end tegelemast. Tarbimisühiskond
propageerib ja juurutab valmislahendusi kasutama; kasvab veendumus, et enda
jaoks ebameeldivate asjadega ei peagi tegelema või tegeletakse siis, kui tuju
ja tahtmine on. Ja siis see osa, et alati on Keegi Kuskil süüdi ning Inimesel
ongi õigus nõuda vastu andmata. Ehk siis nõuded endale ja teistele on täiesti
erineva sisuga: mina võin, aga Sina ei tohi. Samas ei mõtle inimesed sellele, et kuldkalale soovide esitamiseks tuleb see Kuldkala ennem kinni püüda.
Mehaanilise energia
jäävuse seadus sedastab, et energia
ei teki ega kao kuskile, ta võib vaid muunduda ühest liigist teise ning kanduda
ühelt kehalt teisele. Terve talupojamõistus aegade alguset läbi rahvasuu ütleb,
et kui kaevu eest ei hoolitse, jääb kaev kuivaks või vesi selles rikneb. Miks
levitatakse vigaseid või segadusse ajavaid mõtteid?
Igasuguse tulemuse
eelduseks on valikute tegemine: tegevuste tegemine või ka tegemata jätmine. Tahaks juhtida
maailma, aga vajalike teadmiste omandamisega võiks keegi teine tegeleda. Miks
peaks keegi kellelegile kandikul asju ette tassima? Sest ta on Ilus, Parem, et ta
on olemas? Ja siis need kommentaarid stiilis nn Heasoovlik Naaber – mis tal viga
elada, ta on X kohal või tal on Y sissetulek ja ega see ausal viisil pole
saadud või ta on nii nõme, sest ta on Pikk, Lühike, Paks või Kole. Miks on
eestlane nii ksenofoobilise olemusega ja nii lõpmatult negatiivne? Osalt ilmselt
on see seotud ala- või ülearenenud enesekindlusega, osalt meie traagilise
ajalooga, kuid suur osa sellest on kujundatud sootsiumi enda poolt.
Kool ongi õppimise koht.
Päriselt ka. Ei ole vabaaja veetmise keskus, kuhu minnakse siis, kui elu
igavaks muutub ja tekib soov, et keegi võiks Igavlejat lõbustada. Ja teadmisi ei ole võimalik omandada stiilis,
et sisestame USBi ning kanname andmed üle. Ja tööharjumused ei saabu seoses
mingi sündmusega (nt sai 18 või saabus uus aasta ja käivitus lisamoodul N). Ja
pole võimalik vallutada maailma, sest Inimesele tundub, et see oleks tore.
Ikka ja jälle kummastavad
mind lood, kus kirjutatakse sellest, et nn Suuri Tulemusi saavad need, kes
kooliajast lihtsalt läbi jalutavad nagu huvialaringidest. Heaks tavaks on
kombeks viidata koolis äpardunud geeniustele, nt A. Einsteinile, kelle
õppimistulemused olid puudulikud. Kuhu on jäänud mõtlemisvõime: kui tal
teadmisi ja pühendumust poleks olnud, siis nimetaks me täna kaasaegse füüsiku
isaks mõne teise nimega inimest.
Mugavusühiskonna ja
reaalse argipäeva vajaduste vahelised käärid muudkui suurenevad. Ühelt poolt
kasvab õpitud abituse osa Inimtegevustes ning teisalt nõuab tänapäev kiirelt
mõtlevat, seoseid luua oskavat, empaatilist, läbirääkimisvõimelist ja
laialdaste teadmistega Inimest.
Sai vähe äge kirjutis,
aga see pidev vigisemisele keskendumine, miks midagi teha ei saa või siis see,
et Keegi on kuskil süüdi ja riik mittemidagi ei tee Inimese mugavustsooni
laiendamiseks, see lihtsalt ei jäta mind emotsioonituks.
Kellele varblane peos
ja kellele tuvi katusel. Kui Inimene teab, kumb tema eesmärgiks on ja tegeleb
selle saavutamisega järjekindlalt, siis laskem tal seda teha, selmet näpuga
näidata ja öelda, et ta pole piisavalt Ilus, Tark ja Osav ja üleüldse on see
hinnangu Andja tuvi või Varblane, mille see Tegija ebaõiglaselt ära on võtnud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar