neljapäev, 29. september 2016

Kohtumisi Minu, Ego ja Alteregoga

Tere! Mina siin - saame tuttavaks!
Eksole. Mitte selle osaga endast, keda sootsium tunneb. Ja palju seal seda erinevust ikka on, aga siiski. See ehe mina on vahel ehmatav. Aastad on andnud teadmise, et oma parema äraolemise huvides tuleb sootsiumile pakkuda seda, mida on nad nõus vastu võtma ning mille tulemusel saavutan ma selle, mida parasjagu teen enda jaoks kõige paremal moel. Eks me kõik täida rolle ning muudame sellega seonduvalt oma väljendusi, olekut ja sõnastust.

Kohanemine – see on see sõna, mida oleks otstarbekas kasutada. Milleks tekitada enda jaoks ebamugavaid olukordi, kui neid on vältida võimalik. Ainus, mille ohjeldamisega mul aeg-ajalt probleeme tekib, on liiga otsene eneseväljendamine. Ma hoian jupp aega keelt hammaste vahel, aga siis ühel hetkel olen ma väljaöelnud selle, mille jaoks pole päris õige aeg ega koht olnud. Mis selle põhjustab? Inimlik nõmedus reeglina ja minu sisemine äratundmine, et tegemist on ebaõiglusega, st kellelegi tehakse põhusetult liiga.

Kas see on manipuleerimine või demagoogia? Ikka on, aga ilma nende mõistete negatiivse tähendusega, st kedagi ei kasutata ära, vaid pigem säästetakse. Positiivses ja sõbralikus olemises ei ole midagi halba. Kogu elu on enesedistsiplineerimine. Üliemotsionaalsed inimesed on väga väsitavad. Iial ei tea, mis neid käivitada  võib ja millega see lõppeda võib. Üks mu vanaonudest ütles kunagi, et Inimene, kes häält tõstab ei austa ennast. Aga öelge mulle mõni Inimene, kes kunagi poleks tunnetanud sisemist vajadust maailma peale karjuda või välja öelda inetuid sõnu. See ongi enesedistsipliin – ohjeldada ennast. Me kõik oleme oma universumi keskmed, kuid ei saa teerullina üle sõita teistest põhjusel, et midagi/kedagi meeldib või mitte.

Seega kohtumised Endaga selles ehedas kujus ja ohjeldamata vormis võib olla täiesti üllatav hetk. Just selles mõttes, et kõiki tahke Endast alati ei mäletagi. See nõuab aega ja julgust. Kui Endaga liiga suurde vastuollu minna, siis organism loob olukorra, kus ollakse sunnitud Endaga silmitsi seisma ning uuesti tutvuma.


Meeldivaid kohtumisi Endaga!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...