Mõte ajaveebi
pidamisest jäi pähe pesa edasi meisterdama. Mind hakkas huvitama üldine pilt
puhtisiklikust vaatenurgast – ehk siis mida inimesed kirjutavad; mis on see
eesmärk, miks neid ajaveebe peetakse; millised on enimloetumad blogid; milline
on enimloetud blogide infoarhitektuur; mis vanuses on enimloetumate ajaveebide
pidajad; kas ja palju kasutatakse oma ajaveebide loetavuse tõstmiseks
reklaami/teavitusi ja mõned küsimused olid veel.
Kuna ma ei plaaninud
akadeemilist uurimust, siis kõik alljärgnev on puhtal kujul minu isiklik arusaam, kuigi põhineb
faktidele, mille aluseks võtsin.
Selleks, et aru
saada, milline võiks olla nn eeskujuliku ajaveebi pidamise teekond lugejateni ja
milline on nn Hea Tava ajaveebi tegemisel, otsisin mõned veebiallikad, mis
ajaveebi pidamist juhendasid. Mulle isiklikult meeldis kõige rohkem Dreamgrow blogi selle
kohta. Kodulehel ringiliikumine mugav;
selge ja arusaadav lugeda ning ka vajadusel lihtne otsinguid teostada.
Järgmiseks
otsisin üles eestikeelseid ajaveebe koondavaid veebikodusid. Tundub, et
suurimaks kolmeks koondajaks on järgmised veebilehed: http://blog.tr.ee, http://blogs.station.ee, http://eestiblogid.ee. Sotsiaalmeedias on ka eraldi kommuune
loodud, kuid neid ma järeldustele jõudmiseks ei kasutanud.
Surfasin mööda
neid kolme veebiallikat ja lappasin läbi igast ca 100 populaarsemat ajaveebi.
Igal neist on oma metoodika, kuidas ja mille aluses seda esimest sada
reastatakse. Võtsin mulje saamiseks aluseks igast esimesed sada (või mõni üle
selle). Mingeid arvulisi näitajaid ma koostama ei hakanud.
Milliseks osutusid tulemused nende pea või üle 300
esiajaveebi põhjal?
-
Ettevõtlusalase
tegevuse laiendamiseks: reklaam ja turundamine.
- Tuntuse
laiendamiseks, populaarsuse võitmiseks hoidmiseks või poliitilisel pildi
olemiseks. nn
oma enese rõõmuks.
Mida inimesed
ajaveebides kirjutavad?
- Ettevõtlusega
seonduvates ajaveebides on tutvustused, isetegemised, teenus- ja
tootetutvustamise ning ostmisega seonduv jms,
- Üle
poolte eraisikute (kes ei ole ei avaliku elu tegelased ega poliitikud) esiblogidest
kajastavad inmeste hinnanguid, mõtteid, loomingut, tegemisi ja toimetamisi.
Üldjuhul seotud sõpruskonna ja sotsiaalmeedia võrgustikega.
- Avaliku
elu tegelaste ja poliitikute ajaveebe ma pikemalt lugema ei hakanud.
- Ettevõtlusega
seonduvad ajaveebid on teadlikult ja
üldjuhul professionaalide poolt tehtud. Mis on ka arusaadav ja mõistetav, sest
eesmärk on suurendada klientide arvu ja rahavooge.
- Avalike
elu tegelaste ja poliitikute ajaveebid on nii ja naa. On neid, kes on kasutanud
professionaalide abi ja siis on teised, kes on oma parema äranägemise ja
sisetunde järgi infoarhitektuuri loonud.
- Eraisikute puhul (kes ei ole teadlikult ajaveebi
pidamist sissetuleku allikana kasutamas) on üldjuhul tekkepõhine info
ülesehitus.
Mis vanuses on
enimloetumate ajaveebide pidajad?
- Ettevõtlusega seonduvat ajaveebide pidajate ealist vahemikku ma otsima äriregistrist ei hakanud.
- Avaliku elu tegelaste ja poliitikute puhul pole vanus oluline.
- Eraisikute puhul jääb ajaveebipidajate vanus vahemikku 18-35. See on sarnane vanusegrupile, millele viitab ka Dreamgrow blogis postitus sotsiaalmeedia statistika kohta.
Kas ja palju
kasutatakse oma ajaveebide loetavuse tõstmiseks reklaami/teavitusi?
- Ettevõtlusega seonduvad ajaveebid kõik.
- - Avaliku
elu tegelased ning poliitikute ajaveebides on reklaamiga nii ja naa. On
blogisid, kus on reklaami ja teisi, milles on neid vähem.
- - Eraisikute
puhul nii ja naa. Nende ajaveebide pidajad, kes kasutavad blogindust
sissetulekute saamiseks on rohkem või vähem reklaame. Need, kes peavad ajaveebe
nn jagamiserõõmuks, neis reklaami pole.
Mida sellisest
nn kiirülevaatest järeldada saab?
- Nagu iga teema puhul taandub kõik küsimusele – mis on ajaveebi pidamise eesmärk?
- Eraisikutest ajaveebe on rohkem kui juriidilisest isikutest ajaveebe.
- Juriidiliste isikute ajaveebid on organiseeritumad, kuid vähem loetumad kui eraisikute ajaveebid
- Suurem osa eraisikutest ajaveebi pidajatest jäävad vanuserühma 18-35. Selles vanuses inimesi elab 2016. a Statistikaameti andmetel Eestimaal 327 850. Olemasolevat tõest ajaveebide arvu ei kajastu kuskil. Leidsin hinnangulisi numbreid – ajaveebide arv Eestis võib jääda vahemikku 16 000 kuni... (teadmata arv). Seega on hinnanguliselt iga 20 Eesti inimese kohta 1 ajaveeb.
- Nagu iga teema puhul taandub kõik küsimusele – mis on ajaveebi pidamise eesmärk?
- Eraisikutest ajaveebe on rohkem kui juriidilisest isikutest ajaveebe.
- Juriidiliste isikute ajaveebid on organiseeritumad, kuid vähem loetumad kui eraisikute ajaveebid
- Suurem osa eraisikutest ajaveebi pidajatest jäävad vanuserühma 18-35. Selles vanuses inimesi elab 2016. a Statistikaameti andmetel Eestimaal 327 850. Olemasolevat tõest ajaveebide arvu ei kajastu kuskil. Leidsin hinnangulisi numbreid – ajaveebide arv Eestis võib jääda vahemikku 16 000 kuni... (teadmata arv). Seega on hinnanguliselt iga 20 Eesti inimese kohta 1 ajaveeb.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar