Väide, mis ajab kõik
inimesed, kes on midagi juhtinud, muigama. Lugesin majandus24’st artiklit Seitse
nippi, kuidas saada tavalisest ülemusest tõeliseks juhiks. No tõesti! Need
kümme soovitust on pigem pärit kodanikuühiskonna eetikakoodeksi lehtedelt.
Olen oma
tööalases toimetamises juhtinud erinevaid meeskondi erinevates Euroopa riikides.
Jäin mõtlema, milline neist väidetest praktikas edukalt rakendatav oleks. Ega
ükski neist suurt tulemust ei annaks (vähemalt pikemas perspektiivis) ja kui
neid kõiki korraga rakendada, siis erasektoris sellise juhtimisstiili juures ei
jääks pankrott kaugesse tulevikku.
Eriti meeldis
mulle see esimene punkt, mis ütles, et inimesi tuleb armastada ja nautida
inimestega töötamist. Proovisin kujutada ette tootmisettevõtte juhti, kes
armastaks näiteks kahtesada töötajat – ei õnnestunud. Juhina ei ole eesmärk töötajaid
armastada või neid nautida, vaid eesmärk on tulemus saavutada. Ehk on siin
mõeldud lugupidamist meeskonna vastu. Vot ei saagi aru.
Kindlasti on
selles artiklis universaalseid tõeterasid sees. Vast kõige reaalsem on see kohanemisvõime,
motiveerimise ja delegeerimise soovitus. Kui üks juht ei ole võimeline kohanema,
meeskonda motiveerima või tahab kõik ise ära teha, siis on tulemuseks jälle üks
suur ja ümmargune null.
Kui mõtlema
hakata, milline võiks olla hea juht, kelle alluvuses töötada, siis erinevas
kultuuriruumis olevad töötajad vastavad erinevalt. Organisatsiooniteooriaid on
mitmeid ja kõik oleneb ka sellest, millega organisatsioon tegeleb, kui suur see
on, kaua toimetatud on, palju ja milliseid töötajaid on jne. Ei ole olemas nn
universaalseid juhtimisstiile ja Juhte, kes sobiksid kõiki organisatsioone juhtima.
Jõudsin jälle
tiiruga järelduseni, et infokülluses olevas maailmas peab meedias avaldatav
sõnum olema lühikene ja lihtsa tekstiga, mis omakorda teeb sõnumi mõtte
edastamise keeruliseks. Ilmselt ka sellepärast on viimaste aegade trend see, et
avaldatakse 5 või 7 või 10 soovitust, mille rakendamisel kohe kõik heaks saab
või supertulemusteni viib.
Mida keerukamaks
muutub maailm ja mida suurem on sihtgrupp, seda lühemaks ja lahjemaks muutub edastatava
sõnumi sisu ning populistlikud ideed tõstavad pead. Mitte midagi siin elus ei
ole võimalik saavutada, kui tööd ei tehta. Vahet pole, mis on eesmärk. Ja mida
suurem on soov midagi Suurt saavutada, seda suurem on tehtava töö hulk selle
nimel.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar