neljapäev, 7. juuli 2016

Vihmase päeva toimetamised



Pilvedel on kõhud vastu maad. Ootamatult on õhtu kätte jõudnud. Olen terve päeva mänginud Wordpressiga. Tänapäeva tarkvarad on ikka puhas rõõm. Kui natukenegi ennem mõelda, mida tahta ja internetis ringi konnata, siis on kõik head nipid iga maitse jaoks täiesti olemas. Takistuseks võib osutuda keel, kuid ka see pole ületamatu takistus.

Kui mu mõte blogimisega tegeleda küpsemaks hakkas saama ja otsisin blogipidamise vabavarasid, siis valisin Blogger’i. Google teenused olid tuttavad ja ei hakanud palju mõtlema, et küll see loogika on seal ka enam-vähem samasugune. Ei eksinud suurt. Lugesin ennem internetis olnud kirjutisi ja kondasin paaris foorumis. Nii ma siis uue konto blogimise jaoks Google’sse ka tegin.

Algne mõte oli selles, et kui ma ikka blogima jään, siis on pikemas perpsektiivis mõttekam ühel päeval domeen regida ja üle minna trendivarale nimega Wordpress (WP). Iseenesest on WP-l ka keskkond olemas, mis võimaldab tasuta blogimist.  Maitseasi, kellele milline rohkem meele järele on.

Minu jaoks on eestikeelsed programmid kohati sama ebamugavad kasutada kui neile, kes inglise keelt takistuseks peavad. Pea töötab inglise keeles ja siis tuleb tõlkimisega tegeleda. Mõned tunnid harjumist ja siis pole enam vahet, mis keeles nupud kuskil on.  

IKT on nii üdini loogiline, seal ei ole ühtegi abstraktset või mitmetitõlgendatavat võimalust. See on umbes nagu legodega mängimine. Sõltub Mängija fantaasiast, mida ta olemasoleva klotsidepaketiga suudab kokku panna.

Kui mängimise reeglid üle korratud said ja sisetunne sobivuse kohta püsis, siis mõtlesin, et registreeriks domeeni ja sõlmiks veebimajutuse ka ära. Elame ikka mugaval ajastul – pool tundi ning mul oli domeen registreeritud ja veebimajutus olemas. Mõned klõpsud veel ja WP oli kenasti näppude all. Ei midagi ületamatut. Kõige enam aega läkski eesti keelest inglise keelde tõlkimisega, et mida üks või teine asi siis päriselt tähendab.

Esialgu ma veel blogi tervikuna oma veebilehele üle ei vii. Mingid järgmised mõtted on juba peas kerimas ja eks näis, kuidas ja millise pesa need mõtte-alged mul pähe teevad. Aga jutu iva on selles, et kõik on valikute ning maitse küsimus.

Seoses uue mänguasjaga on mu palve ka - kui kellegi on jagada Wordpressiga seonduvalt kavalaid nõkse või häid mõtteid, siis pange lingid või märksõnad lahkelt teele. Vihmaseid päevi on veel palju ees!


Foto pärineb Arvutiturbe blogist. Aga blogi on ka suureks abiks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...